Trollhättan

Det var typ femtioelva år sen jag och Lisa var i Trollhättan, men för att göra Lisa glad tog jag till slut några bilder, men bara på hälften av sakerna (det andra var en klänning och en t-shirt inget intressant, hehe). 
"Tolkien: The Illustrated Encyclopedia". Bästa köpet jag gjort i år tror jag. Som en uppslagsbok över alla namn, varelser, länder osv i Tolkiens böcker. Det är på engelska, vilket inte är något större problem, men bilderna är VÄRDELÖSA. Alltså onaturligt fula. Det är typ konstnärer som gjort dem, och det går väl i andra böcker men de ser VERKLIGEN INTE ut som Tolkien beskrivit dem. Tycker de borde ha haft bilder från filmen, och sen om de tex skulle måla Luthien så kunde de ju gjort någon som liknade alverna i filmerna. Ehh ja. 
Kostade iaf ca 130kr på Akademibokhandeln.
Byxor från H&M, 199kr. 
Namárie. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0