Boklista

Fick lite inspiration av Lovisa och tänkte skriva en lista med böcker jag gärna vill läsa, mest för att Lisa ska ha något att läsa så att hon slipper tjata om att jag ska uppdatera...hahaha :)
  • "Kampen om järntronen". Jag köpte den igår, jag var så nyfiken på serien som alla "pratar" om (eller snarare skriver. Det är ju en TV-serie också, Game of Thrones. Av George RR Martin. 
  • "Sagor från Midgård". Tror inte det är någon idé att försöka förklara för de som inte redan vet vad det är för en bok...
  • Hela Mortal instruments-serien
  • Divergent-trilogin
  • Alla "Liftarens guide till galaxen"-böcker
  • The Host
  • Les Miserables (på svenska såklart)
  • The Great Gatsby
  • World War Z
  • Alla Percy Jackson-böcker
Ooooch det finns typ hundra miljarder andra böcker jag vill läsa såklart, men de här räcker för nu. Jag har btw några nya böcker också;
 
Jag HAR redan sagan om ringen-boken (som egentligen heter "Ringens brödraskap", den här värdelösa översättningen är knappt värd att läsas ^. Men i alla fall var den så billig så att jag kan kladda i marginalen på den, vilket jag INTE tänker göra med min fina inbudna. Den andra boken innehåller två av mina favoritböcker, Svindlande höjder (emily) och Jane Eyre (charlotte), och även Agnes Grey (fast den är inte alls lika bra). På engelska. Själva boken är dessutom helt asrhbedhwu fin, och kostade ungefär 200 kronor... 
 
Ciao!

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0