Finare material hos H&M

Jag har blivit lite trött på noppriga akryltröjor, polyesterblusar som antingen är för varma eller för kalla och ser billiga ut, och alla extremt massproducerade små bomullsklänningar med fula mönster på. Så jag har rotat igenom H&M's sortiment online och hittat en del plagg i lite bättre material som ull, merinoull, viskos m.m. Här är mina favoriter som är snygga OCH inte jobbiga material som akryl och polyester.


93% viskos, 7% polyester  //   60% ull, 20% polyester, 20% viskos


100% viskos                                                            100% merinoull


100% merinoull (+denna modellen med tryck fram är xtremt modern nu!) // 100% äkta läder


innehåller bl.a. 20% angora, 20% ull //    100% läder


100% skinn/mocka          ///          100% läder


58% ull, 42% mohair                                             100% linne
65% ull, 35% viskos
 
hoppas ni fick lite tips, det fick iallfall jag genom att gå igenom hela sortimentet, haha. Fast typ ull kan man ju kolla efter på second hand, eller alla dyrare material kan man köpa mycket billigare second hand. Så kolla på lapparna när du handlar så du ser vad kläderna "innehåller". Det är typ som med mat, desto billigare desto sämre (ofta i alla fall). Man stoppar i mer skit för att få billiga kläder. Typ. Kom ihåg att det blir ofta nopprigt på stickade tröjor av akryl, men inte alltid såklart. 
kram
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0