Cinque terre

Det finns en....vandringsled? Jag vet inte vad man säger, men i alla fall, som går mellan fem små byar i Ligurien (typ som ett landskap i nordvästra Italien, ganska nära Frankrike). Vi gick mellan tre av byarna, och jag tänkte visa lite bilder därifrån!


Haha, det var typ ett stort gäng med pensionärer från Frankrike med hörsnäckor som lyssnade på en guide. Detta var mellan by ett och två, den lätta sträckan och kortaste tror jag. Så här gick alla pensiosar.

MAAASSA hänglås satt fast på den första sträckan för att "låsa fast kärleken". "Stigen" heter nämligen Kärleksstigen (haha det namnet ger mig dåliga vibbar sen en viss stig på skolan som är SÅ jobbig) fast på italienska, typ nåt med amour.

En av de underbart fina städerna, minns inte vad den heter, med båtar parkerade på gatan och massa turister med feta kameror.



En till by (nummer två).

Så otroligt vackert med alla vinterasser och ett turkost Medelhav så långt man ser!

Världens finaste tågstation?
Jag tipsar verkligen om att åka hit och gå den här vandringen, ganska jobbigt om det är varmt och mycket uppför och sen nerför, men verkligen värt det med tanke på utsikten mm.!!! Passa på att bada i by två, det BORDE vi ha gjort för det var ett ställe med klippor och jättefint där vi TÄNKTE bada men gjorde inte det. Kan vara en del folk i vägen men inte så mycket när vi var där.
Som jag hoppas ni förstår så är bilderna väldigt bleka jämfört med verkligheten!
Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0