Böcker

Teslien kommer från Clas Ohlson

Jag har läst väldigt mycket de senaste veckorna, bland annat plöjt igenom Narnia-serien på engelska, fått en ny favoritbok och lånat två Brontë (Anne och Charlotte) på biblioteket, "Agnes Grey" och "Jane Eyre". Jag har köpt tre böcker också, jag ska försöka ta kort på dem. 
 
Den väldigt bra boken jag läste heter "Guernseys litteratur- och potatisskalspajsällskap", av Mary Ann Shaffer. 1946, London och ön Guernsey. Juliet, en författare från London, får ett brev från en man på Guernsey som har hittat hennes adress i en bok som tillhört henne, och hon börjar brevväxla med honom. Han berättar om litteratursällskapet och hur det bildades, och hon börjar brevväxla med några fler medlemmar i det. 
Jag ÄLSKAR boken! Författare+en bok bestående av ("påhittade") brev+bokälskande människor=helt i min smak. 
 
Tjingeling, snart tillbaka!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0