A Game of Thrones

Förra veckan började jag läsa "Kampen om järntronen" (George RR Martin). Jag har snart läst ut den, riktigt bra även om jag inte direkt skulle kalla den en fantasybok (förutom några få saker). Jag har inte sett TV-serien men det kommer jag antagligen att göra någon gång. För er som sett den men inte läst böckerna så handlar (i alla fall) första boken om kriget från de här personernas perspektiv:
Bran Stark
Catelyn Stark
Eddard Stark
Tyrion Lannister
Arya Stark
Sansa Stark
Jon Snow
Daenerys Targaryen
 
Alltså får man läsa om kriget från alla möjliga håll: Lannister (Tyrion), Stark, Targaryen (Daenerys och Viserys så länge han är med...). På muren (Jon), på Winterfell (Bran,Cat), i kungens slott (Ned, Arya, Sansa) och på andra sidan havet bland dothrakierna (Danenerys). Tur att de andra böckerna (de som kommit ut) finns på Bokia i arvika...dit jag flyttar om exakt en vecka. 
 
 
 
 


Kommentarer
Johanna [foto, design & vardag]

sv: Tack!

2013-08-11 @ 18:41:57
URL: http://johannasfoto.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0