Saken med bibliotek är det att...

Man måste lämna tillbaka böckerna! Jag har oftast inget problem med det, men jag vill aldrig lämna tillbaka böckerna jag lånade sist. Man borde kunna få köpa böckerna eller nåt, haha. Det är ju bra om man läser en bok man inte gillar så mycket, men de som Tolkien har skrivit är ganska självklart att man (jag i alla fall, och alla Tolkienites) gillar. Och de är ganska svåra att få tag i på svenska annars (förutom SoR och Hobbiten då). Men det är egentligen inget att göra åt. Jag älskar bibliotek ändå, tycker dock att de (i alla fall vårt) kunde ha ett större utbud av Tolkiens böcker, och fantasy överlag. Men jag hade tänkt överge fantasyn ett litet tag nu och läsa klassiker, typ Jane Austen (jag fick "Förnuft och känsla" av Lisa i julklapp. Och den svenska titeln låter fånig jag vet). Kanske sätta tänderna i en av världens tjockaste böcker (enligt vår svenskabok i alla fall), "Krig och fred"? Haha, DET måste jag göra! Okej jag ska sluta babbla nu, namárie!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0