San Marino

Hej!
Jag satt och skrev på min FN-uppsats men det går så otroligt trögt så jag började söka på random saker. Och kom att tänka på mikrostater. De är ganska intressanta egentligen. TIll exempel Vatikanstaten, det är ett eget LAND men jag undrar egentligen hur många som bor där? Påven, typ. Och San Marino. Jag har helt glömt bort att det existerar, haha. Jag vet inte vad det är med mig riktigt, men mikrostater fascinerar mig på något konstigt vis. Jag har varit i två stycken; Monaco och Vatikanstaten. Monte Carlo är för övrigt en underbar stad som ni borde åka till någon gång (Rom är självklart ännu underbarare).
Som ni ser, Monte Carlo är en jättefin stad!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0