CHIC LÄGGS NER

Tidningen CHIC läggs ner om några nummer. Jag vet inte om man kan kalla det en "konkurs", men något liknande. Såhär skriver grundaren och chefredaktören av CHIC, Charlotta Flinkenberg på sin blogg:
 

"Tyvärr måste jag meddela att CHIC läggs ned. Beslutet om detta fattades i måndags och personalen meddelades i eftermiddag. Efter fyra intensiva och väldigt roliga, men även tuffa år, har tidningen inte nått den försäljningsnivå som krävs för att matcha kostnaderna för att göra en så här kvalitativ produkt. Kalkylen går inte ihop helt enkelt. Jag är jätteledsen och besviken över att inte ha kunnat leda CHIC ända in i mål men kan inte påverka detta beslut och måste någonstans respektera beslutet eftersom tidningen inte bär sig ekonomiskt efter dessa år. Vi har fått en lång startsträcka, lärt oss mycket på vägen - medieklimatet har förändrats under dessa år och varumärket har hunnit etablera sig under denna tid. Vad som händer med chic.se och varumärket i övrigt vet jag tyvärr inte i nuläget. Vår sajt är förlagets största och det finns en stark tilltro till varumärket generellt och jag hoppas att vi ska kunna fortsätta förvalta det även i framtiden. Men jag vet som sagt inte än vad som händer där. Det som dock är klart är att själva tidningen läggs ner om några nummer (jag vet inte exakt vilket nr som blir det sista dock). Jättetrist på alla vis och jag är oroad över vad som ska hända med min fantastiska redaktion som kämpat och varit lojala mot både mig och tidningen ända sedan starten (inte en enda har slutat sedan lanseringen 2008) - och jag hoppas att de finner en plats i framtiden där deras talang och kompetens tas tillvara på på bästa vis. Vad jag ska göra kan jag inte svara på i nuläget - men jag klarar mig alltid.

Ett stort tack till er, alla läsare, som mer känns som mina vänner snarare än bara "läsare". Vi har byggt upp en intim relation och jag vill tacka för all er feedback, pepp, depp och åsikter ni bjussat på genom åren! Fortsätt bomba mig med åsikter, jag har inte slutat lyssna. Och jag tänkter fortsätta att blogga ett tag till, men vet inte i nuläget hur länge till.

Så där ja. Nu tänker jag ta ett glas vin med redaktionen. Ajöken..."


Jag har läst Chic sen slutet av 2010, och jag prenumererar och jag tycker det är väldigt synd att den ska läggas ner. Jag har en rejäl hög med CHIC tidningar, eftersom jag snart prenumererat i 2 år. Jag hoppas det poppar upp någon ny liknande tidning, den är så bra tycker jag! Och dom FÅR INTE ta bort bloggarna, som Sania Claus och Isabel Adrian. Fast dom kan ju såklart byta bloggplattform. 

Hejdå!

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0