Konst är det bästa jag vet

En sak som gör att jag gillar att göra kreativa saker; rita, skriva dikter, måla, fota, pyssla, osv, är för att det inte kan bli FEL. Eller jo, det kan det ju bli enligt mig, eller om man utgår från en beskrivning. Men det finns inga regler, inga rätt eller fel. Ingen kan säga att tavlan du målat eller dikten du skrivit är FEL. Du kan inte skriva en dikt som är fel. Du kan stava fel, men det är inte samma sak. En saga kan inte vara fel. Den kan vara exakt hur orealistisk och "dålig" som helst. Den är ändå inte fel. Inte rätt heller. Varken rätt eller fel. Det handlar bara om smak, vad man gillar och inte gillar. Därför gillar jag kreativa saker så mycket.
 
Vad tycker ni?
Bild från turkiet. Rätt eller fel? Nej. Ful? Kanske.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0