kameradregel

Hej igen! Sitter och dreglar lite över en ganska ny kamera. Jag är nöjd med min canon eos 1000d och egentligen gör kameran typ 10% av en bild. En proffsfotograf kan ju ta jätteproffsiga bilder med en mobilkamera, medan en nybörjade med den dyraste finaste kameran kanske tar jättedåliga bilder.  Jag läste att "annawii" (annawii.blogg.se) har en ny kamera, men jag vet inte vilken, och jag blev väldigt intresserad när det stod "ISO 10 000 utan nämvärt brus". Ah, perfektion! Vet i allafall att den är från canon. Säkert en 5d eller nåt. Men jag läste ett test i tiidningen "digitalfoto" om canon eos 650d. Den är ganska ny, en upphottad version av 600D. Förr ville jag så fruktansvärt gärna ha en 60d, men den har blivit ganska gammal plus att den kostar mer. Man kan ha upp till ISO 12800, och det kan utökas till över 20 000. På min noob-kamera kan man ha 100-1600. Det har räckt för mig, med nu blir det så mycket lättare att ta bilder i sämre ljus. Plus massa nya bra funktioner. Kostar kanske 8000 kronor tror jag. Bara att börja spara! Men kan ju säga att jag är ganska pank efter att ha köpt min dator... ;)
Hejdå!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0