The Fellowship of the Ring

Igår såg jag och mamma på Sagan om ringen. Vi ska nog se de två tornen nästa helg. Den är så himla bra! Har legat vaken halva natten och tänkt på de tre filmerna. Längtar så himla mkt tills The Hobbit: An Unexpected Journey kommer! Jag förstår inte riktigt hur Peter Jackson tänkte få tre hela filmer av en bok som är tunnare än valfri bok ur härskarringen-serien? Den är inte ens 400 sidor, hobbiten. Men han gör väl antagligen krigsscener, vargarna, trollen osv osv mycket längre och lägger till saker där. 
 
En annan sak slog mig när jag såg på filmen igår. När Gandalf sitter fången på taket i Isengard-tornet, så kommer det ju en mal flygande som han säger något till (som man inte får höra i filmen). Efter ett tag kommer en örn som han flyger iväg på. Och ni vet i Smurfarna-filmen, när trollkarlen Gargamel (namnet liknar Gandaf lite också?) sitter i fängelset kommer det också en mal, och då säger han typ "flyg och hämta örnar" (något liknande). Men det kommer en flugsvärm i stället som räddar honom. Dom har typ gjort en miniparodi på den scenen i sagan om ringen, haha. Inte för att någon bryr sig så mycket men det var kul tycker jag ;)

Hejdå!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0