kottar och sånt

Tycker den här bilden är så gullig på vår lilla kotte. Jag är lite irriterad idag, eftersom det är måndag imorgon. ÅNGEST. Hur fort får en helg gå egentligen? Jag längtar IHJÄL MIG tills jag har tagit studenten. INGEN MER SKOLA. Förutom om man inte gör det frivilligt. Jag vet att gymnasiet är frivilligt, men vem är så dum man inte går på det? Det är nästan obligatoriskt. Rätt svårt att stå emot strömmen och alla som tjatar om att man bara måste gå där. Inte för att jag skulle drömma om att inte gå gymnasiet. Nej så osmart är jag inte. Gymnasiet är en väldigt viktig del av livet tycker jag. Det borde vara skolplikt att gå där också! Tänk på dem som hoppar av, eller aldrig ens börjar, som har sjukt svårt att hitta jobb? Stackare. Dom kommer ångra sig för resten av livet om dom inte råkar ha ett fett arv att vänta, vilket är ganska få förunnat. 

Har varit i kyrkan idag och ska till mormor och morfar på middag sen. Det blir mysigt.
Ha en (så) bra (som det går) söndag, ska FÖRSÖKA att inte tänka för mycket på skolan. Oj, vem nämnde bilduppsats tills på onsdag förresten? Och 2x matteprov och ett svenskaprov. Inte alls mycket.
Au revoir!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0