Film

När jag har sett en riktigt bra film, eller läst en riktigt bra bok, då kretsar hela mitt liv runt just den filmen/boken i några veckor. Allt som går, relaterar jag till filmen/boken. Som t.ex. Sagan om Ringen. Jag är ständigt besatt av både böcker och filmer, men precis efter att jag sett filmen typ, så exploderar det. Jag följer alla skådisar på twitter som jag kan hitta, googlar karaktärer, söker bakgrund till dvärgarnas namn på wikipedia (många dvärgar i hobbiten har namn som är tagna eller inspirerade av personer i fornnordiska sagor) och allt möjligt. Ritar av karaktärerna. Vill bara hoppa in i filmen, och vara med i boken. Och i mitt huvud är jag det. När man läst ut Hungerspelen trilogin så blir det också så. Jag typ JAG VILL OCKSÅ KUNNA SKJUTA PERFEKT PILBÅGE SOM KATNISS OCH LEGOLAS!!! Och typ jag vill också vara en hobbit... Det är helt sjukt. Men kul, jag gillar när det blir så, för då går kreativiteten på högvarv. Som nu, borde jag egentligen börja på min biologiuppsats som ska in på fredag, men istället skriver på en berättelse. Eller, egentligen har jag haft en idé i huvudet jättelänge, och nu har jag börjat skriva. Vem vet vart det kommer sluta?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0